Trening

100dageraktiv

Har slengt meg på Helene Drage sin utfordring med 100 dager der man er aktiv 100 ganger. 5 dager er gått og 5 aktiviteter er unnagjort. 😆💪

Trening.

Er herlig å være på trening for dagene.Jeg har fin fremgang, målene på kroppen krymper inn og maten går greit.

I gang igjen

Etter å ha vært lenge vekke fra blogg og trening så er jeg endelig tilbake. Min gode vennine Marianne har satt opp treningsprogram for meg. Og for ett godt program det er. I dag var jeg innom øvels...

Krossfjellet

I går ble det en tur på Krossfjellet. Pulsklokkeverider: Tid: 01:41:57Kcal: 639Distanse: 3,90 kmGj fart: 2,3 km/tGj puls: 125Max puls: 167Det var nydelig vær på toppen. Følg meg gjerne på instagram...

Krossfjellet 287 moh

I dag ble det en tur på Krossfjellet med Thomas og Nero.Pulsklokkeverdier: Tid: 01:26:31Distanse: 2.77 kmKcal: 562Gj puls: 128Max puls: 163Gj fart: 1.4 km/tMax fart: 6.4 km/tUtsikten fra Krossfjellet.

Veten.

I går ble det tur på Veten med Nero. Det var en skikkelig slitetur, det var tungt å komme seg på toppen, men vi klarte det.Pulsklokkeverdier:Tid: 02:06:26Distanse: 6, 17 kmKcal: 861Gj puls: 132Max ...

Endelig.

Da var det endelig litt bevegelseglede igjen. :D Fikk jogget runden min og på den beste tiden jeg noen gang har hatt. Selv om jeg ikke har trent skikkelig på nesten en mnd så klarte jeg å gjennomfø...

Siste tid.

Her er ett bildedryss av siste tidens trening. Nero på toppen av Veten 486 m.o.hToppen av Veten 486 m.o.hIkke fult så fint vær denne turen Veten 486 m.o.hMine herlige nye SpeedCross sko. Veten 486 ...

Jogge for medisin.

I dag jogget jeg bort til Maya slik at hun kunne sitte B12 sprøyten på meg, også jogget jeg hjem igjen etterpå. En herlig tur, greit å få brukt kroppen i steden for å bruke bilen hele tiden.Pulsklo...

Veten 486moh

Maya, Nero, Søster og jeg tok oss en tur på Veten i dag. Panorama fra vetenMeg på veten.... =) Pulsklokkeverdier: Tid: 02:21:53Gj puls: 126Max puls: 167Cal: 937Distanse: 5,69 kmGj fart: 2,4 km/tMax...

Hvorfor øker du ikke muskelmasse?

Av og til så skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg ikke klarer å øke muskelmasse. Treningsforum har jo kjempe mange gode artikler, og kom over denneartikkelen der det står mye intressant om hvorfor ma...

Dagens trening.

I dag ble dagens trening en liten joggerunde med nero.Pulsklokkeverdier: Tid: 00:27:38Gj puls: 163Max puls: 175Kcal: 288Distanse: 3.3 kmGj fart: 7,2 km/tMax fart: 9,8 km/tKlar for joggerunden.

Kreatin, hvilken bruker du??

Jeg har ikke prøvd mye kreatin i mitt liv, men ser at det er mange som bruker det, og mange forskjellige typer kreatin der ute.I dag leste jeg på Treningsforum.no at kreatin monohydrat er fortsattt...

Pakke til meg.

Da var pakken fra MyRevolution kommet. En flott tigths fra better bodies, mange muscle brownies og bcaa. Tigthsen satt som ett skudd. Gleder meg til å smake på browniesene og teste ut om bcaa vil h...

En uke.

Da var en uke av Fat Attack programmet gjennomført.Jeg har IKKE klart å holde maten, men har gjennomført treningene. Og det har vist resultater, og tipper det hadde blir ennå mer om jeg hadde holdt...

Deilig

I dag var en typisk dag der jeg ikke hadde lyst å dra på trening.Jeg satt lenge hjemme før jeg endelig klarte å komme meg avgårde, men Gud så godt det var når jeg var ferdig. Har nå gjennomført en ...

Første økt.

I går gjennomførte jeg første økt på FatAttack programmet, jeg trodde ikke jeg skulle ha så mye gangsperr, men jøsses, sliter med å gå i dag. :D Virkelig en herlig økt, og det viste på pulsklokken ...

FatAttack 2013

Da var det endelig kommet i posten. Gleder meg til å sitte meg ned og lese, og ikke minst sitte i gang med programmet. :D

Fat Attack 2013

Da har jeg bestilt Fat Attack 2013 fra Silje Mariela. Jeg gleder meg enormt til å få teste det ut, jeg tipper at jeg ikke vil klar å få i meg all maten som kreves. Men bare å spise litt sunnere enn...

Krossfjellet 287 moh

I dag ble det tur på Krossfjellet. Nero, Maya og jeg gikk opp. En herlig tur, men virkelig en slitetur for min del. Merket at det ble tungt i forhold til treningen jeg hadde i går. Pulsklokkeverdie...

Dagens trening.

Jeg er blitt medlem på nye Max Fitness i Knarvik. Dette er ett treningssenter som satser stort på styrketrening. I dag hadde jeg med min søster der også, så nå er hun og medlem, og vi får trene i l...

Gratulerer.

Gratulerer så mye med seieren i BikiniFitness -163 Fredrikstad OpenVeronica. Herlige Veronica har jeg lagt negler på til konkuransen. Er artig å komme så tett på disse deltakerene. Står virkelig re...

Påsken.

Påsken har vært flott for min del. Mye kos med familie og venner. Spist god mat, og snacks. Samtidig som bevegelse gleden er i bruk.Jeg har vært på mange fjelltopper blandt annet; Brakstadfjellet, ...

Brakstadfjellet

Min far og jeg tok oss en tur på Brakstadfjellet i går kveld, for å få med oss solnedgangen. Og den rakk vi akkurat, så herlig å kunne gå opp i sollyset, se at solen går ned, fullmånen kommer opp o...

WOHO :D

Fikk med meg Kristinapå Håøy toppen. Sist jeg gikk så gikk jeg på tiden: 01:18:56 og denne tiden ville jeg slå. Og da trengte jeg noen som kunne pushe meg, og den jobben tok Kristina lett. Og jegfo...

Joggetur.

Fikk jogget runden i dag. En herlig følelse avå klare å jogge/løpe så og si hele runden, er ett par plasser der jeg fremdeles må gå. Men merker utrolig godt at mye vekt er vekke på kroppen, og form...

Fremgang.

Jeg har fått god fremgang på treningsprogrammet som Kristina!har satt opp til meg. Det er ca en mnd siden jeg startet med det og noen av øvelsene jeg har hatt fremgang på er: Frontbøy har jeg gått ...

Håøytoppen.

Så nydelig vær som det er nå, så måtte vi en tur på Håøytoppen. Thomas og Nero ble med meg. Nero koser seg i fjeren, deilig å kjøle seg ned. Nero og Thomas koser seg på isen. Nydelig utsikt fra Håø...

I dag tok jeg meg en tur på Håøytoppen, og er fremdeles glad for at jeg fikk de flotte skoene med pigger i, for er noen plasser der det er mye is ennå. Sist jeg var på Håøytoppen gikk jeg opp og ne...

Krossfjellet.

I dag fikk jeg tatt meg en tur på Krossfjellet 287 m.o.hKjære Thomas hadde kjøpt jogge/fjellsko med stålpigger. Så disse måtte jo testes.Og det trengtes, for det var skikkelig stålis opp og ned igj...

Dag 3

Da har jeg vært gjennom alle de 3 dagene som Kristinahadde satt opp til meg.I dag var jeg innom øvelser som;Stående roing med stangDips på benkPush upsPush down med tauBiceps curl m hantlerLår curl...

Trening med Kristina

Som nevnt tidligere har jeg spurt Kristinaom hun kunne hjelpe meg å sitte opp ett treningsprogram. Og det har hun vært så snill å gjøre. Hun var også med meg å trente i går, slik at jeg visste at j...

For å få fremgang.

I dag bestemte jeg meg for å ta kontakt meg flotte Kristinaog spurte om hun ikke kunne sitte opp ett treningsprogram til meg. Noe hun takket fint ja til, ikke bare skal hun sitte opp program til me...

Ryggtrening.

I dag var det ryggtrening som stod på planen.Var innom øvelsene: Nedtrekk Stående roingSittende roingRygghevVar og innom Triceps: Nedtrekk triceps m tauNedtrekk triceps m stang.Pulsklokkeverdier: T...

Beintrening.

Fikk meg en skikkelig økt på beina i går.Kjenner ennå at det er mye muskelmasse som forsvinner, men det lar seg bygge opp igjen.Jeg var innom øvelser som: BeinpressStrakmarkHip ThrustLeggeFremside ...

Respons

I dag hadde jeg en kjempe opplevelse på trening. Kjære Kristina http://kristinasinvei.blogg.no/ kom bort til meg når jeg gikk på tredemøllen og møtte meg med verdens flotteste smil. Og sier helloen...

Rygg.

I dag var det ryggen som stod for tur på treningsprogrammet. Fikk også tatt triceps litt.Jeg var innom øvelsene.Nedtrekk Stående roingSittende roingReverse PecDecRygghevNedtrekk triceps m tauNedtre...

Beintrening.

I går var det beina som stod for tur på treningen. Var innom øvelser som: BeinpressStrakmarkHipthrustFremside lårBakside lårInnside lårSlet litt med å gå i trapper etterpå kan man si. :D Pulsklokke...

Alternativ

Man må ikke løpe på trenings senter for å trene. Det finnes alternativer til bevegelse glede. I går var Thomas, jeg og lillesøster hans å bowlet. Kjempe kjekt, og man får beveget kroppen mye. Så m...

2 days workout

Kom meg på trening i dag og, var innom øvelser som: StrakmarkBrystpress med handtlerPec DecBicepscurl med hantlerBicepscurl med stangSitups på bosuRygghevJeg har rimelig mye gangsperr i kroppen ett...

Nedsig.

Dagens trening ble egentlig bare ett lite nedsig. Er to tredemøller på treningstudioet mitt som har ett program jeg pleier å løpe intervaller på. De var selvsagt opptatt, og den som jeg trente på f...

Tur på fjellet.

Det ble en tur på håøy for meg i dag. Pulsklokkeverdier: Tid: 01:28:54Kcal: 877Gj puls: 150Max puls: 169Distance 5.50 kmPace Avg: 16:12 min/kmUtsikt fra HåøytoppenSlik ser fjellturen ut.Den nye flo...

Denne ukens trening og nedgang.

Har endelig fått øynene opp igjen for intervall trening. Jeg kjører de på møllen, der jeg "jogger" på ca 8-9 km/t i ett minutt på flatbakke, så er det ned i 6 km/t med stigning i ett minutt.Dette g...

Halvt år siden sist.

Da har jeg endelig vært på en sykkel igjen. Sist jeg syklet var i Juni i år, da hadde jeg en flott trynings der jeg ble seende slik ut: Når man ikke har vært på en sykkel på ett halvt år så merkes ...

Klokken 18.00

Viss det er en ting jeg ikke liker så er det å gå å trene i fra tiden 16.00 - 20.00Alt av aparater og vekter er opptatt, og man må stå i en evighet for å komme til de for å få trent. I går var en s...

Trening og resultater.

Dagens trening var kjempe tung, men god. Jeg trodde faktisk at jeg skulle svime av sånn innimellom, til og med min søster kommenterte at jeg såg sleten ut. Kjekt var det uansett og fikk innom øvels...

Workout.

Treningen i går var helt nydelig. Jeg fikk virkelig kjørt meg. Eneste jeg ikke helt liker etter operasjonen er det at jeg føler meg kjempe opplagt på trening, gir 110%, så når jeg kommer hjem.... D...

Treningsvideo

I dag var en slik dag der jeg ikke hadde lyst å gå på trening. Følte jeg hadde null energi, men allikavel fullførte jeg en flott treningsøkt. :D Var innom knebøy, lårcurl, brystpress, revers pecdek...

Den følelsen.

Var å trente styrke i dag for 2 gang etter operasjonen. Og når jeg stod og såg meg selv ta øvelser, så kom faktisk tanken inn ihodet, at damn Silje, du er ikke så tjukk lengre. Jeg ser jo at jeg fr...

HERLIG.

Etter å ha vært vekke fra Studio Nor i nesten 5 mnd er det herlig å endelig være tilbake. I dag var jeg, min søster og kristine der borte for å trene litt.Kristine meldte seg inne der idag så blir ...

Storeknappen 163 m.o.h

Prøvde meg endelig på en fjelltur.Kjenner at kroppen ikke er helt klar for hardtrening. Pulsen i hundre, puster og peser, nesten kramper i leggene, hodepine og tidvis vondt i sårene i magen.Men jeg...

Det å være stor.

Man blir hele tiden oppfordret å bevege seg når man er stor. (ja uansett hva str man er så bør man bevege seg)Og det synes jeg er kjempe flott. Men atter en gang i går ble jeg minnet på at denne ve...

Ut på tur,

Nydelig høstvær ute og siden jeg bare har lov med moderat trening så er tur absolutt herlig.

Ut på tur.

I dag ble det en liten gåtur. Meg, min søster, Kristine og to av hennes sønner og hennes mann ble med. Vi må jo ut og gå nå som det er så nydelig vær ute.

Pulsklokke.

Endelig fant jeg pulsklokken min igjen, har ikke funnet den på nesten 3 mnd. Også låg den i "roteskapet" på kjøkkenet. Skjønner ikke at jeg ikke har funnet den før, men nå har jeg den endelig igjen...

Fremgang.

Jeg fikk tatt meg en sykkeltur i dag også. Den var på nesten 2,5 mil og jeg har virkelig hatt fremgang på gjennomsnitsfarten siden de første turene. Når jeg begynte å sykle ute i år hadde jeg en gj...

Sykkeltur.

I dag reiste jeg og familien ut i Øygarden for å gjøre diverse ting. Og jeg måtte ha en sykkeltur, så meg og pappa tok med oss syklene våres ut. Og for en herlig tur. Vi sykla i fra Blomvågen og ne...

Til tross for litt vind her i dag, så ble det en sykkeltur med ene venninen min. Hun har ikke syklet på flere år og jeg synes det var skikkelig sporty gjort av hun å stille opp. Solen skinte og det...

Sykle ute.

Plutselig ble det fint vær her i Bergen, og da kan jeg ta sykkelturene mine til pre touren ute. Så jeg fikk med min far på sykkeltur på torsdag og i dag. Pulsklokkeverdier: 23.05.2012 Varighet 00...

Halvveis.

Da er jeg kommet halvveis i PreTour2012, har 7 og en halv uke igjen så er det gjennomført. :D Dagens spinningøkt såg slik ut: Tid: 00:47:29Gj puls: 153Max puls: 173Kcal: 502Etter spinningøkten var ...

Pre tour spinning.

Det går veldig fint med Pre Touren min, og i dag kunne jeg hente litt av deltakerpremiene. Jeg er en time fra å være halvveis og bare i overkant av 7 uker igjen. Så dagens spinningtime var super he...

Den siste tiden.

Det er tungt å komme meg på trening for tiden, det er så mye som skjer og det er bare ikke helt blitt prioritert. Jeg klarer dog å komme meg på spinningen grunnet pre-tour så litt trening får jeg. ...

Av og til...

Så blir ikke treningene slik som man håpet, ønsket hadde sett for seg. Jeg har hatt 2 spinningtimer nå de siste dagene der jeg ikke har hatt så mye utbytte som jeg ønsket. Litt min egen feil, litt ...

Dagens dykk.

I dag ble det ett lite dykk ved Kårbø kai, det var veldig lite liv, og det meste var dødt. Vi fikk øvd oss på å bruke kompass, noe som gikk veldig bra.Ett bilde av meg under vann.Litt farger var de...

En Herlig Dag.

I dag skulle jeg egentlig sove LEEEENGE, men siden min søster hadde sett feil i bussruten, måtte jeg stå opp og kjøre hun på jobb 08.00. Det kan jeg egentlig være litt glad for, for jeg har fått gj...

For en dag.

Energien sprudler som bare det i dag. Klarte å komme meg opp klokken 09.00 etter nattevakt for å dra på spinning, så klokken 10.00 satt jeg på spinningsetet.Og opplever nå at jeg må nok tørre og ha...

Spinning.

Jeg har stort sett helt siden jeg begynte med spinning likt det, og synes det har vært en super treningsform. Du kan bestemme mye selv, og la dagsformen din bestemme litt hvor hard timen skal være....

Pre Tour time nr 2.

Da var spinning time nr 2 unnagjort. En herlig rocka time.Pulsklokkeverdier: Tid: 01:01:23Kcal: 664Gj puls: 155Max puls: 171

Dent klar tale.

For noen uker siden var jeg med på en ting som P4 har, som er kalt klar tale. Der man kan sende en melding og si hva som irritere en, og jeg skrev at jeg blir irritert over folk som er på treningss...

Nr av Pre Tour.

Da var økt nr 1 av Pre Touren utført.Pulsklokkeverdier:Tid: 00:46:49Kcal:490Gj puls: 152Max puls: 174Du har også mulighet til å bli med... Sjekk ut; http://www.pre-tour.no/

Pre Tour 2012

Da har jeg utfordret meg selv og meldt meg på pretour. Det finnes tre forskjellige nivåer man kan melde seg på, jeg har valgt den med 2 spinningtimer pr uke. Så om du er ett konkuransemenneske og l...

Trening i uken som har vært.

Jeg har fått inn tre herlige økter denne uken. En styrke økt, en spinningsøkt og ett herlig dykk på ett vrak.Pulsklokkeverdier fra styrkeøkten.Tid: 01:08:30Kcal: 605Gj puls:139Max puls: 167Pulsklok...

Lørdags trening, pluss en liten filmsnutt.

Fikk meg en herlig treningsøkt i går, føler treningen går "lettere og lettere" for hver gang. Jeg var innom disse øvelsene her: Der jeg er mest fornøyd med økkningen på strakmark. 21...

Rocka spinningtime.

I dag ble det en 60 min spinningøkt. Hun som hadde timen er helt rååå, men ble litt skuffa når hun sa at det skulle bli en time med bare rock sanger. (jeg er mest glad i techno og slikt på spinning...

Nedtrekk med bredt grep..... Hjelp.

Fikk filmet meg selv når jeg tok bredt nedtrekk; her 10*48kgDet som plager meg litt er at ved rep nr 4 så virker det som jeg mister litt kontroll, og det gir seg heller ikke ved de neste repitisjon...

Dagens trening.

Gåtur med Maya og babyen.Pulsklokkeverdier: Tid: 00:50:07Kcal: 244Gj puls: 102Max puls: 134Distanse: 3.44Fart. gj snit: 14.38 min/kmSå var jeg innom en liten styrkeøkt. Litt skuffa at jeg ikke klar...

Mandag.

Etter en helg med mye god mat og god drikke og en herlig feiring av bursdagen min så er det godt at det er mandag igjen og mat og trening er på plass igjen.Så i dag fikk jeg meg en flott gåtur med ...

God respons.

Jeg tok meg en treningsfri dag i går, jeg kjente at kroppen trengte å hvile, og man skal passe på å lytte til kroppen. I dag derimot ble det en herlig økt, jeg slet fremdeles med gangsperr i bryst,...

Gangsperr.

Jeg har så utrolig mye gangsperr i bieceps og bryst og skuldre etter treningen på tirsdag at jeg klarer nesten ikke å kle på meg selv en gang. Det er så godt som umulig å strekke ut armene. MEN til...

2days workout.

Fikk dratt rumpa mi bort på treningssenteret i dag og det var en herlig økt.Jeg var innom:Sumo knebøyStrakmarkBenkpress på flatbenk med manualerReverce CrunchPec DecArnoldpressBiecepskurl med handl...

Spinningmaraton

Fy SØREN! Jeg er faktisk helt UTROLIG stolt over meg selv nå :DJeg har gjennomført spinningmaraton. Det var i regi at treningssenteret der jeg går og trener. Jeg trodde ikke helt at jeg skulle klar...

Endorfiner.

Gårsdagens trening var helt supert. Jeg har mekket sammen ett program med noen av favorittøvelsene mine. Jeg har bevist brukt de øvelsene jeg liker best slik at jeg blir motivert og det er enklere ...

God trøkk.

For en herlig trening. Hadde god økning på mange av øvelsene mine i dag. Og jeg merker at selv om jeg lever på lavkarbo så har jeg ett godt trøkk, og føler ikke mangel på energi. Og føler nå at j...

Ass to the Box.

Nå har jeg hatt en uke som har vært tung, jeg klarer ikke huske helt hva jeg har gjort på, men dagene har virkelig gått i ett. Maten og trening har ABSOLUTT ikke vært på plass. Så i dag satt jeg hj...

Tatt frem....

Ja, nå ble skina tatt frem denne helgen, og jeg har offisielt verdens dårligste kondis. Nå skal det sies at vi tok ikke vekk smørningen fra i fjor, så det festet seg is under skiene, var ikke spesi...

Styrketrening.

Var innom Studio Nor i dag med Aina. Og begge to hadde helt sykt med gangsperr etter treningen på mandag. Så ble en herlig økt der vi var innom øvelsene:Knebøy med ballSumo knebøy med ballBredt ned...

Missliker på det sterkeste...... !!

I går var jeg og en vennine på Studio nor for å trene styrke. Og jeg hadde mest lyst å snu i døren når jeg kom inn der, for det var så sinnsykt mange folk der. Så og si alle kondisjonsaparatene var...

Ut på tur.

Meg og min søster, Marley og Bella måtte jo ut og gå oss en tur siden det er så flott vær her i Bergen i dag. Det som er litt dumt er jo att det er klink is de fleste plassene.. :S Så det ble en ro...

Endelig GPS.

Meg og Maya tok oss runden i dag igjen. En herlig rolig tur, og nå fikk jeg jammen meg GPS'en til pulsklokken min til å fungere.De røde strekene er pulsen min, og de mørke strekene er farten.Her er...

Frisk tur.

I dag skulle jeg bruke den nye GPS'en min med pulsklokken min når jeg skulle på tur. Jeg trodde jeg hadde koblet alt rett opp, og gikk ut i ruskeværet. Det ble en flott frisk tur, men til min store...

Årets første spinning.

Nå er livet godt, som nevnt tidligere (her) så har dagene de siste mnd vært for travle, men nå har jeg fått i gang den bestilte maten, og maten går som det suser. Det er mye god mat, og jeg kom fo...

Trening.

I dag spurte min vennine meg om vi ikke skulle gå på spinning, og jeg klarte ikke å si ja... Vet DU hvorfor, fordi jeg for første gang på kjempe lenge uvell i min egen kropp. Jeg føler jeg er blitt...

Dagens trening.

I dag ble det 45 min på crosstrainer også 20 min med styrketrening.Jeg konsentrerte meg om ryggen og var innom disse øvelsene:Sittende roingStående roingNedtrekkRevers pec deckKropshev på bosuPulsk...

Refleks.

Dagens trening ble en gåtur med Maya, og nå begynner det å bli så mørkt ute at man må passe på å ha på seg refleks om kvelden. Er utrolig vanskelig å se folk i mørket når man ikke har refleks på se...

Gåtur.

Jeg er ikke helt i form, litt tett i nesen og ikke helt god i halsen, så i dag passet det fint med en liten gåtur med Maya og Bella.Pulsklokkeverdier: Tid: 00:54:46Kcal: 304 55% kcal fettGj puls: 1...

2 days workout....

Ble en tur med Maya. Vi gikk bort til butikken og tilbake. Pulsklokkeverdier: Tid: 01:22:31Kcal: 480 54% kcal fettGj puls: 105Max puls: 151Slenger med ett motivasjonsbile...:D

Lev lengre med styrketrening.....

Visste du at... ...muskelmassen vår reduseres med hele 50 prosent fra vi er 25 år til vi er 75 år. Kondisjonen går dramatisk ned, og både styrke og koordinasjon svinner sakte hen.Men begynner du å...

Barrys BOOTCAMP

Jeg var med i en konkuranse på Louise sin blogg for å vinne en gratis time på det nye flotte treningskonseptet Barrys Bootcamp.Og jeg vant.Jeg tok med meg min søster på en time som Martin hadde, d...

Fleskekonto.

Jeg har vært bortpå de fleste måtene og slanke seg på, og ingen av de har vært langvarende nok. Problemet er nok at det er slanking, og ikke livsstilsendring. Etter å ha lest denne artikkelen: http...

Ut i naturen.

Dagens trening ble en herlig tur med Maya og Nero på håøytoppen. Solen skinte og det var så godt som vindstille, en super herlig tur som ikke tar alt for lang tid.Pulsklokkeverdier:Tid: 01:44:22Kca...
Silje

27, Bergen

Kommer til å skrive om oppturer og nedturer til mitt mål. Og ellers det som måtte falle meg inn.