Nedtrekk med bredt grep..... Hjelp.

Fikk filmet meg selv når jeg tok bredt nedtrekk; her 10*48kg
Det som plager meg litt er at ved rep nr 4 så virker det som jeg mister litt kontroll, og det gir seg heller ikke ved de neste repitisjonene.
Jeg vet ikke om dette er fordi det begynner å bli rimelig tungt da, eller om det er noe annet som kan gjøre det...
Noen som har peiling og kan rette noe på teknikken??
Her kan dere se hva jeg mener:

6 kommentarer

feelinspired

29.feb.2012 kl.21:57

Du har faktisk en av de bedre teknikkene jeg har sett på nedtrekk. Du holder ryggen rett noe som er veldig bra. Grunnen til at du begynner å butte sånn er fordi det begynner å bli tungt og ryggen får lyst til å lene seg bakover for å hjelpe deg med tyngden. Siden du fortsatt holder ryggen like rett tar du heller i mer med armene og krummer ryggen litt. Du kan prøve å holde en mer svai i ryggen neste gang slik at du unngår denne krummingen:) Men ellers utfører du nedtrekkende helt fantastisk, Rolig og kontrolerte:)

fitnessista

29.feb.2012 kl.22:03

Dette så jo helt fantastisk ut! Ser ut som du har full kontroll. Må si meg enig med hun over her, det er nok fordi det begynner å bli tungt at du må hjelpe til med ryggen, og lene deg litt bakover :) Prøv å sette deg litt mer rett opp, og kanskje ta av litt vekt neste gang. Du kan også prøve å dra stanga bak hodet, ned til nakken, men denne er kjempetung! Lykke til :-)

Therese

29.feb.2012 kl.22:33

Om du får deg nærmere slik at du sitter mer under enn foran stanga er det lettere å holde ryggen hele veien slik at du bruker mindre av armene, noe som skjer når du - som nevnt over - lener deg bakover :)

Rebecca

29.feb.2012 kl.22:50

Hvis du får til 48 kg 10 ganger så er du rimelig sterk ;) Jeg tar 43 kg 5 ganger og synes det er tungt. Teknikken er ikke ille, men du kan ta av litt vekt så slipper du å lene deg bak (jeg har også en tendens til å lene meg bak når det blir tungt..). Du er flink!

ingvild

01.mar.2012 kl.19:52

Damn, sterk du er !! Synes også teknikker ser fin ut, men nå er ikke jeg noen ekspert heller, men det er ofte lett å se når teknikken er helt fraværende:P Tar selv 35*10, og jeg er helt kake etterpå, haha.

Ellen

04.mar.2012 kl.05:49

Synes du har fin teknikk, rolig og kontrollert, og du er sterk!

Er veldig imponert over treninga og livstilsendringa di, du er flink!

Nedtrekk bak nakken er ikkje anbefalt, stor skaderisiko; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=45724.0

Skriv en ny kommentar

Silje

Silje

25, Bergen

Kommer til å skrive om oppturer og nedturer til mitt mål. Og ellers det som måtte falle meg inn.

Matbloggtoppen

Kategorier

Arkiv

hits